Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Nowa książka pod redakcją Beaty Wójtowicz i Iwony Kraski-Szlenk!

Zachęcamy do pobrania za darmo (!) i przeczytania nowej książki pod redakcją prof. Beaty Wójtowicz i prof. Iwony Kraski-Szlenk, zatytułowanej “Language, Culture, Literature Intertwined. The Swahili Perspective”.

Książkę można pobrać tutaj.

Opis:

Powiązane języki, kultura i literatura. Perspektywa suahili

Suahili jest uznawany za ważny język międzynarodowy i zajmuje pierwsze miejsce wśród języków afrykańskich, których uczą się obcokrajowcy. Autorzy prezentują suahili w jego kontekście kulturowym, omawiając wybrane zagadnienia dotyczące wartości społecznych odzwierciedlonych w użyciu języka i tradycji literackiej, a także zagadnienia współczesnej terminologii i pragmatyki. Wszystkie teksty zawierają oryginalne i nowatorskie tezy pokazujące, że współzależności między językiem a kulturą mogą przybierać różne formy i można je analizować z wielu perspektyw.

Spis treści:

Rosanna Tramutoli Cultural metaphors of emotions in Swahili
and Zulu: language, body and healing practices . . . . . . . . . . . . . . 11
Iwona Kraska-Szlenk Swahili proverbs from a cultural and
cognitive perspective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Izabela Romańczuk Feminist discourses on utu and heshima in
selected works by Tanzanian women writers . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Thomas J. Hinnebusch Capturing the lexical richness of Swahili
poetry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Beata Wójtowicz Kirusi or virusi? Corpus-based research on
COVID-19-related terminology in Swahili . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Magreth J. Kibiki Pragmatic marker tu as a source of
implicature in Kiswahili . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Leonard Muaka The complexities of noun class system in the
acquisition and learning of Swahili language . . . . . . . . . . . . . . . . 137